top of page

Impresii despre Sithonia, Grecia

Anul 2022 ne-a adus o vacanță de vară tot în Grecia, o destinaÈ›ie deja iubită de noi. Însă cum nu ne place să mergem de două ori în acelaÈ™i loc, am ales o destinaÈ›ie nouă È›inând cont de criteriile sau de restricÈ›iile întâmpinate (de data aceasta nu vorbim despre Covid).

De ce Sithonia?

Pentru că ne-am trezit târziu ca să alegem o locaÈ›ie unde să mergem cu avionul (biletele de avion fiind peste tot foarte scumpe). AÈ™a că a rămas varianta cu maÈ™ina personală. Și nu trebuia să fie prea departe. Excluzând Thassos (pentru că am fost deja), a rămas peninsula Halkidiki, mai exact braÈ›ul Sithonia lăudat pentru plajele frumoase, potrivite pentru copii È™i pentru liniÈ™te È™i vegetaÈ›ie luxuriantă.

Cum mi s-a părut?

IMG_1493.HEIC
  • Sithonia este exact aÈ™a cum tot am citit. O destinaÈ›ie cu multe plaje, unde verdele pinilor se completează cu nuanÈ›ele de albastru a apelor mării.

• Drumul BucureÈ™ti-Sithonia a durat 12 ore (cu tot cu opriri). Am circulat mai mult pe autostradă, nu am stat la graniÈ›e (am plecat noaptea) È™i nu a fost deloc aglomerat (cu excepÈ›ia centurii oraÈ™ului Salonic).​​

• Plajele nu sunt atât de spectaculoase precum cele pe care le-am văzut pe anumite insule (Lefkada, Corfu), dar eu le găsesc mai frumoase ca cele din Thassos.

• Mi-a plăcut că apa este lină în foarte multe locuri, ceea ce uÈ™urează cumva munca părinÈ›ilor. Am stat mai liniÈ™tiÈ›i sub umbrelă deoarece Ares se putea bălăci în voie, având siguranÈ›a că apa nu se va adânci brusc.

• Nisipul fin este predominant pe majoritatea plajelor.

• Există foarte multe plaje neamenajate, unde nu găseÈ™ti nici È™ezloguri, nici vreun chioÈ™c, ce să vorbim de toalete sau duÈ™uri. Pe mine nu m-a deranjat deloc acest aspect pentru că asta a însemnat plaje mai goale. Însă este un aspect de luat în seamă pentru cei ce iubesc comoditatea. AÈ™a că atenÈ›ie la acest aspect când alegeÈ›i unde să faceÈ›i plajă. Articolul Top 10 plaje Sithonia, Halkidiki vă poate fi de folos.

• Sithonia m-a dezamăgit la capitolul orășele, staÈ›iuni. Nu prea ai ce să faci seara mai mult decât o plimbare pe faleză. Din păcate, seara îmi era dor de Creta sau de Corfu unde  am descoperit adevărate perle.

• Capitala Sithoniei, Nikiti are un centru vechi care te transportă departe, undeva în alt timp. Merită o plimbare la asfinÈ›it.

• Într-una din zile am închiriat o barcă pentru a vizita insula Diaporos cu celebra Blue Lagoon. PreÈ›ul închirierii bărcii a fost 100 Euro/zi plus motorina consumată. La noi totalul a fost de 130 Euro. Noi am închiriat din staÈ›iunea Vourvouru È™i a fost una din cele mai frumoase zile petrecute în Sithonia. Recomand cu drag experienÈ›a.

• PreÈ›urile sunt un pic mai sus de decent, dar există multe variante sa faci economie. Pentru o imagine mai completă: un Gyros costă 8 Euro, o salată grecească 8-12 Euro, o bere la draft pe plaja 4-5 Euro, o porÈ›ie de fructe de mare 15-17 Euro.

• Noi am cheltuit aproximativ 1600 Euro în sejurul de 10 zile, de la cazare, mâncare È™i motorină drum (doar cazarea a fost 800 Euro pentru cele 10 nopÈ›i). Dar am economisit la capitolul mese. Am mâncat o masă pe zi la restaurant, micul dejun a fost inclus în preÈ›ul cazării (la una din cazări), iar pe plajă pentru masa de prânz eram mereu pregătiÈ›i cu de toate în geanta noastră frigorifică, de la băuturi, ronțănele, fructe È™i chiar sandwich-uri. Cumpărăturile le făceam la supermarket È™i atunci în loc să dăm 5 Euro pe o bere, o achiziÈ›ionam la 1 Euro sau chiar mai puÈ›in. Noi am stat pe plaje neamenajate 7 din 10 zile. Chiar dacă am fi vrut să ne răsfățăm la bar, nu aveam unde.

• Pentru a reuÈ™i să acoperim cât mai mult din Sithonia, am ales să stăm în două locuri. Prima cazare a fost la pensiunea Heos, situată la 10 minute de Nikiti È™i lângă celebra plajă Lagonisi. Heos ne-a oferit o priveliÈ™te de vis, o piscină minunată, o grădină mare È™i foarte frumos amenajată È™i un mic dejun ofertant. Cea de-a doua cazare a fost lângă oraÈ™ul Sykia, unde am închiriat casa Pratsas. Aici am avut la dispoziÈ›ie toată gospodăria pentru noi: 2 dormitoare la mansardă, o toaletă, un living, o curte mare, grătar È™i toate utilitățile necesare. Eram izolaÈ›i de lume, undeva la È›ară, cu cea mai apropiată plajă la 1,5 kilometri. Am avut parte de altfel de intimitate.

• Plajele celebre sau amenajate sunt aglomerate, mai ales în weekend când vin È™i grecii la plajă în această regiune. Deci atenÈ›ie la ce oră mergeÈ›i, dacă vreÈ›i să prindeÈ›i un loc bun.

Sithonia nu este cea mai Wow destinaÈ›ie pe care am văzut-o în Grecia, dar a fost exact ce aveam nevoie pentru această vacanță: liniÈ™te, distanÈ›e mici până la plajă, apă lină pentru griji puÈ›ine È™i nu foarte multă aglomeraÈ›ie.

Pentru întrebări sau sugestii, aÈ™tept cu nerăbdare să îmi scrieÈ›i. Să aveÈ›i o vară cu Cer senin!